Dużo się uczysz? Oto jedzenie dla Ciebie!

Podczas nauki spalamy sporo energii, dlatego warto wtedy zadbać o odpowiednią dietę. Osoby, które podejmują spory wysiłek intelektualny wbrew pozorom potrzebują równie dużo składników odżywczych co niektórzy sportowcy! Podczas intensywnej edukacji nasz organizm podejmuje spory wysiłek, dlatego warto podejść wtedy do sprawy żywienia w szczególny sposób. Co zatem należy spożywać w przypadku intensywnej nauki? Oto kilka propozycji.

  1. Orzechy.

Migdały, nerkowce, orzechy włoskie, brazylijskie czy laskowe – wybór należy do Ciebie! Sprawdzi się także puszka solonych orzeszków ziemnych. Produkty te jedzone regularnie poprawiają stan naszej pamięci oraz zdolność koncentracji. Orzechy działają pozytywnie również na inne funkcje naszego organizmu oraz poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci!

  1. Kasze.

W trakcie nauki nasz mózg potrzebuje sporej ilości węglowodanów. Zdrowym źródłem tych składników są właśnie różnego rodzaju kasze. Gryczana, jęczmienna, pęczak czy tez jaglanka – każdy z tych produktów ma sporą wartość energetyczną co w efekcie wydłuży naszą wytrzymałość i poprawi koncentrację. Kasze są niezwykle zdrowe oraz pożywne, a przy tym ich cena jest ekonomiczna!

  1. Produkty pełnoziarniste.

W trakcie wzmożonego wysiłku intelektualnego należy ograniczyć węglowodany proste, takie jak nadmiar cukru. Produkty bogate w cukier na dłuższą metę powodują znużenie i ospałość! Spożywajmy więc pełnoziarniste płatki, pieczywo czy też makarony!

  1. Dawka witamin – warzywa.

Tutaj nie trzeba wiele mówić. Dużo warzyw to dużo witamin które usprawniają pracę całego organizmu co w efekcie poprawia wydajność myślenia oraz koncentrację. Dobrym przykładem na zdrowy posiłek dla osoby podczas intensywnej nauki jest kasza z dużą ilością mało przetworzonych warzyw – na przykład przygotowanych na patelni.

  1. Owoce.

Wybierajmy te, które dostarczają sporo energii. Pomocne będą banany, ale również jabłka, morele czy gruszki. Dobrym wyjściem mogą też okazać bakalie, które wzmagają naszą wytrzymałość.

  1. Ryby.

Ryby zawierają sporo potrzebnych kwasów Omega 3, które poprawiają prace mózgu! Wybierajmy jednak gatunki morskie takie jak na przykład śledzie. Ryby spożywajmy z dodatkiem ziemniaków lub też pełnoziarnistego pieczywa.

  1. Tłuszcze.

Podczas intensywnej nauki przydają się naszemu organizmowi dobre tłuszcze roślinne. Do sałatek wybierajmy zatem olej rzepakowy, oliwę z oliwek czy też olej z pestek winogron.

  1. Masło orzechowe.

Produkt ten jest niezwykle energetyczny, a w połączeniu z pełnoziarnistym pieczywem jest prawdziwym energetycznym strzałem dla naszego organizmu. Kanapka z masłem orzechowym naprawdę stawia na nogi!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *